برده هنرمند هنرمند انیمیشن طراحی کاراکتر

برده: هنرمند هنرمند انیمیشن طراحی کاراکتر والت دیزنی دنیای واقعی انیمیشن تخیل

گت بلاگز اخبار علمی و آموزشی نسل آینده روبات ها اجتماعی تر می شوند

هوش مصنوعی و واقعیت مجازی جهت ربات های نسل آینده در حکم رگ و خون هستند . درواقع تیم های رباتیک مطرح دنیا جهت سبقت از یکدیگر بر این دو عنصر تاکید زیادی دارند.

نسل آینده روبات ها اجتماعی تر می شوند

نسل آینده روبات ها اجتماعی تر می شوند

عبارات مهم : روبات

هوش مصنوعی و واقعیت مجازی جهت ربات های نسل آینده در حکم رگ و خون هستند . درواقع تیم های رباتیک مطرح دنیا جهت سبقت از یکدیگر بر این دو عنصر تاکید زیادی دارند.

به گزارش گزینش به نقل از دیجیتال ترندز ، این روزها اغلب تیم های مطرح رباتیک دنیا جهت دستیابی به نتیجه های خاص ، تاکید زیادی روی هوش مصنوعی و تکنولوژی های واقعیت مجازی دارند .

نسل آینده روبات ها اجتماعی تر می شوند

سال ها پیش تکنولوژی های واقعیت مجازی موسوم به VR تنها حکم سرگرمی داشتند و بسیاری را به یاد کنسول های بازی و یا ابزار و گجت های جانبی و سرگرم کننده می انداختند . ولی مروری بر روند شکل گیری ربات های امروزی و توسعه صنعت رباتیک در دنیا نشان می دهد اگر قرار است تیمی رشد کند باید بر این 2 حوزه تاکید و سرمایه گذاری داشته باشد .

ربات ها در محیط آزمایشگاه در مقابله با پیچیدگی دنیای واقعی حتی بهتر از انسان ها عمل می کنند. ولی در حین انجام نخستین مراحل آزمایشی خود خارج از شرایط آزمایشگاه به آسانی شکست می خورند .این همان موضوعی است که قرار است در یک زمین باز مبتنی بر آموزش واقعیت مجازی (AI2-THOR ) که به وسیله محققان موسسه هوش مصنوعی سیلت ساخته شده است هست، بررسی شود.

هوش مصنوعی و واقعیت مجازی جهت ربات های نسل آینده در حکم رگ و خون هستند . درواقع تیم های رباتیک مطرح دنیا جهت سبقت از یکدیگر بر این دو عنصر تاکید زیادی دارند.

در این پروزه ، یک مدل VR تعاملی از صحنه های واقعی دنیا ، مانند آشپزخانه و اتاق نشیمن در یک منزل معمولی، در اختیار روبات ها قرار می گیرد . روشی که به ربات ها وقت می دهد جهت مقابله با دنیای ما به شیوه ای مناسب تر آموزش ببینند . افزون بر این ها جهت روبات ها فرصتی ایجاد می کند که تعامل با عموم مردم را بیاموزند.

در حال حاضر، اکثر الگوریتم های یادگیری ربات ها مبتنی بر اهداف تجاری است . ربات ها اطلاعات خود در مورد دنیا را به واسطه فیلم ها و تصاویرغیر متحرک یاد می گیرند. این رویکرد قطعا کاربردهای خود را دارد، ولی به نظر می رسد ایجاد روش های آموزشی جایگزین و هوشمندانه تر به ربات ها الزامی است.

پروژه THOR مخفف “House of inteRactions” هست. زمین تمرین این پروژه ، با استفاده از موتور گرافیکی Unity ایجاد شده است و از تابستان 2016 تا کنون در حال توسعه هست. نخستین نسخه نرم افزاری این زمین تمرین مشمول بر 120 صحنه متفاوت از آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سرویس های بهداشتی است.

نسل آینده روبات ها اجتماعی تر می شوند

افزون بر این ها اشیای مختلفی مثل مایکروویو نیز در این تصویرهای موجود هست. این تیم امیدوار است به زودی ربات ها را به موجوداتی اجتماعی تر جهت تعامل با انسان ها تبدیل کند.

واژه های کلیدی: روبات | هوش مصنوعی | واقعیت مجازی | اخبار علمی و آموزشی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs